Prisen øker på mat

Categories Hverdag

Bildet er hentet fra unsplash.com

Skal jeg hamstre inn mat nå, eller skal jeg bare vente å se hvordan det går?

I går hørte jeg på nyhetene at det er lurt å hamstre inn mat nå, da maten øker 1 februar. I dag tidlig, så leste jeg at det var bortkastet, da man ikke vet hvilke matvarer som øker enda. Hvor dyr vil egentlig maten bli? Er jeg bekymret? Ja, litt. Tenk om det stiger så kraftig at jeg fremover må tenke  billigmiddager? Tenk om jeg ikke får råd til å unne meg litt godteri i helgene, for alle pengene mine må gå til mat?

Det går mange tanker i hodet mitt. Jeg er litt redd, men tror allikevel jeg skal klare meg greit. Men jeg tenker på de som har veldig dårlig økonomi fra før. Hvordan vil det gå med dem? Kommer de til å sulte? 

Nei, jeg orker bare ikke overtenke. Ikke ta sorgene på forskudd.

Hva synes du om at maten skal øke i pris?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *